בניית אתר וורדפרס

הכירו את וורדפרס, הפלטפורמה הנפוצה ביותר בעולם לבניית אתרים.

כשהתחלתם לבדוק על בניית אתר בטח שמעתם המון את המילה WordPress.
יש למערכת מתחרים שונים, אך היא זכתה בתואר ״המערכת הנפוצה ביותר״ ולא בכדי. אז לפני שנרשום למה לא כדאי לבנות את האתר בפלטפורמה אחרת נכיר לכם אותה.

מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן המופצת באופן חופשי תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו (רישיון ציבורי כלל לתוכנה חופשית). המערכת כתובה בשפת PHP על בסיס מסד נתונים MySQL (פרטים טכניים שלרוב לא יעניינו אתכם…), וממאפיינה הבולטים – מערכת תוספים ועיצוב של תבניות. וורדפרס הושקה בשנת 2003 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל זוג חברים מסן פרנסיסקו. כיום היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר באינטרנט. וורדפרס עומדת בתקני רשת מקובלים, ידידותית למנועי חיפוש וניתנת לעיצוב לפי רצון הלקוח. כיום כשליש מהאתרים בעולם פועלים על גבי וורדפרס. מערכת וורדפרס מתאימה להפעלת בלוגים קטנים וגם אתרי ענק כאחד. על בסיס wordpress, הקים מאט מולנווג את חברת  Automattic שמפעילה את פלטפורת אחסון האתרים wordpress.com

מי האלטרנטיבות?

כמו שכבר ציינו, וורדפרס מהווה כיום כשליש מהאתרים בעולם. אם כך, מהן האפשרויות האחרות?

Wix – חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת למשתמש לבנות אתר אינטרנט ללא עלות, ולרוב גם ללא צורך בידע קודם בתחומים כמו קידוד ועיצוב אתרים, וויקס בעצם מאפשרת למשתמש הממוצע להקים אתר אינטרנט עם ידע בסיסי במחשבים. הפלטפורמה הינה חינמית אך במידה ונשתמש בגרסה החינמית שלה האתר יהיה עם כתובת wix בדומיין, אין לה דומיין ישראלי (co.il) וכאשר אחד הלקוחות שלכם יכנס לאתר הוא יראה פרסומות של חברת Wix.

Wix היא פתרון מעולה למי שרוצה לבנות לעצמו אתר תדמית קטן, חנות עם מספר קטן של מוצרים, תיק עבודות או בלוג ויש לו תקציב דל. wix לא מתאימה (לפחות כרגע…) לכל מה שנוגע לתוכן עשיר עם פורטלים ועיצוב שונה וורסטילי. קידום מילות מפתח ב-Wix אינו טוב במיוחד ואפילו וויקס עצמם מודים כי אין השפעה בין עריכת מילות המפתח לבין תוצאות החיפוש. לכן – קידום אתר Wix הינה משימה לא פשוטה ולא תמיד זולה יותר – החסכון כאן לא בהכרח יהיה גדול אם בכלל. חשוב לזכור כי במידה ותרצו לעבור לפלטפורמה אחרת תיאלצו לבנות אותו מחדש, כך שכדאי לקבל החלטה ארוכת טווח.

Magento – מערכת מסחר אלקטרוני מבוססת קוד פתוח. המערכת הושקה בשנת 2007 ונרכשה בשנת 2018 על ידי Adobe.  כיום הפלטפורמה משמשת כ250,000 אתרים ברחבי העולם, מציגה אפשרויות רבות לגדלי עסקים שונים וכוללת גם גרסה חינמית. Magento הינה מערכת כבדה אשר דורשת משאבי מחשוב רבים, בעיקר כאשר יש בחנות הרבה תנועה ומספר פריטים ממוצע ומעלה. המערכת דורשת תפעול מושקע וידע נרחב. הקמת חנות על בסיס Magento היא משימה שלרוב תסתכם בהוצאה כספית גבוהה ביחס למחירים בשוק וכדאי ללכת לכיוון שלה כשמדובר באתרים כבדים מאוד עם הרבה מאוד מוצרים (מעל 1000).

Shopify – מערכת מסחר אלקטרוני אשר הוקמה ב-2004 בקנדה, המערכת מבוססת על תשלום דמי מנוי חודשיים (או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא להם – ליסינג), להפעלת חנות מקוונת באינטרנט.
שופיפיי מציעה לעסקים קטנים וגדולים חבילת שירותים הכוללת תשלומים, ניהול לוגיסטיקה ומוצרים, בניית מסד לקוחות, כלים לניהול משלוחים ושירות לקוחות, סליקת אשראי ועוד. יש לשים לב – במידה ואנו לא משתמשים בשירות סליקת האשראי של Shopify (חנות ישראלית לא יכולה להתחבר לשירותי הסליקה) נשלם לשופיפיי אחוז ממחזור המכירות שלנו, בין 2% ל-0.5% תלוי אם נבחר בחבילה הבסיסה (29$ לחודש) או המתקדמת (300$ לחודש) שמשתנה על פי מספר עסקאות. עיצוב האתר בשופיפיי הינו בסיסי, והוא דל פיצרים מיוחדים. כל תוסף שתרצו להוסיף (ואתם תרצו להוסיף!) יהיה כרוך בתשלום נוסף. יש לזכור כי כמו ב-Wix, אתר בשופיפיי הוא אינו שלך, ברגע שתפסיקו לשלם האתר ירד ותיאלצו להקים אתר חדש ולבנות בו את כל התוכן והעיצוב מהתחלה. Shopify פלטפורמה מעולה לחנות קטנה למי שלא רוצה להשקיע הרבה ולבדוק האם למוצר שלו יש בכלל שוק, אך יש לזכור את כל מה שפירטנו כאן וגם את זה שבסוף אתם בונים חנות ולא אתר תדמיתי.

HTML – שפת תגיות המשמשת לתיאור ועיצוב דפי אינטרנט ותוכן לתצוגה בדפדפן. זו שפת התגיות המרכזית בעולם האינטרנט, אשר מהווה שלד למרבית עמודי התוכן באינטרנט. HTML מותרת לשימוש על ידי כל מפתח אתרים, ללא צורך ברכישת זכויות יוצרים מחברה כלשהי, והיא ניתנת לקריאה בכל סוגי המערכות. אתר שבנוי רק בשפת HTML הוא אתר שאינו דינמי, ועל מנת להפוך אותו לדנימי צריך להשתמש בשפות תכנות נוספות ו- HTML5. המערכת מבוססת קוד ואינה ידידותית לכל משתמש.

קראתם עד לפה? מעולה!

לפניכם מספר יתרונות של אתר הבנוי על פלטפורמת WordPress:

אתר לכל החיים – האתר שלך תמיד יעמוד בסטנדרטים משתנים. מערכות אלו מאפשרות לך תמיד לרענן את העיצוב והשימושיות ולהיות מעודכן. פרט לאחסון ולכתובת כמו בכל אתר, אתה לא מחוייב לשלם תשלום חודשי עבור היותך משתמש במערכת.

ממשק ידידותי – וורדפרס מאפשרת הוספת מדיה בצורה מאד נוחה ומספקת את האפשרות להוסיף כותרות, טקסט חלופי ותיאור עבור כל מדיה שאתם מוסיפים לאתר. זהו אספקט חשוב במיוחד כאשר מבצעים אופטימיזציה לתמונות ומדיה עבור מנועי חיפוש. בנוסף אין שום תלות במתכנת.

מגוון רחב של שפות – ניהול המערכת הינה בשפות רבות והיא כוללת גם עברית (אפילו מימין לשמאל למרבה ההפתעה) ולכן תמיד תוכלו לבנות אתר וורדפרס אצל מפתח ובסוף לעשות בו שינויים בעצמכם.

התאמה למובייל – רוב האתרים בוורדפרס מותאמים כבר למובייל ולטאבלט וההתאמות הינן מינוריות. כיום כאשר אנחנו רוב היום עם הסמארטפון ומרבית האנשים צופים באתר מהמובייל חשוב לנו מאוד שהאתר יראה טוב במובייל בדיוק כמו בדסקטופ. כדאי מאוד לשים על זה דגש כשניגשים לבניית האתר.

מחיר – העבודה במערכת WordPress הינה קצרה יותר בהשוואה למערכות אחרות, ודורשת פחות אנשי מקצוע להקמת אתר, לכן היתרון המשמעותי בבניית אתר וורדפס הוא המחיר, וורדפרס לא עולה כסף, רק העבודה והתוספים. כלומר פחות שעות עבודה = פחות מחיר. בתקציב מסויים נוכל לקבל ממערכת WordPress הרבה יותר תמורה ביחס להשקעה בפלטפורמות אחרות (והכי חשוב – אין תשלום חודשי!).

קידום האתר – המערכת ידידותית מאוד למנועי חיפוש, דבר שיש לקחת בחשבון (עוד לא הכרנו לקוח שבנה אתר ולא רצה לקדם אותו). ישנם תוספים רבים שניתן להתקין ויעזרו לנו לקדם את האתר שלנו בSEO של גוגל, אחד מהם הוא תוסף Yoast – תוסף נפוץ לקידום אורגני ומעל לחמישה מליון התקנות.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

היתרונות של אתרי וורדפרס

בנוף הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי הוא חיוני לעסקים כדי לבסס נוכחות מקוונת. בחירת הפלטפורמה הנכונה לפיתוח אתרים היא קריטית. וורדפרס בולטת כאפשרות חזקה ופופולארית. הנה כמה יתרונות

קרא עוד...

התחילו עכשיו

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם כל הפתרונות שאתם צריכים כדי להצליח בענק