MAC OR PC

מתלבטים בין מחשב של Apple לבין מחשב עם מערכת הפעלה של Microsoft? רוצים לדעת יותר על ההבדל ביניהם? שניה לפני שאתם רצים לקנות מחשב, הכנו לכם מאמר בדיוק על הנושא הזה. תכינו דף ועט:

קשה מאוד לתת תשובה אובייקטיבית לשאלה הזו, כי בשורה התחתונה לכל אחד מאיתנו יש את העדפותינו ואיך אנחנו בוחרים לתאר חוויית משתמש איכותית. לכן, לצורך המאמר הזה, לא נגלה לכם (כרגע) באיזה מחשב אנחנו מביטים עכשיו אלא רק נניח לפניכם נתונים ברורים של מה עדיף ולמי – מחשב MAC או PC?
אם הגעתם להתלבטות בין שתי האופציות הללו, אנחנו יוצאים מנקודת ההנחה שאתם חושבים על מחשב לטווח ארוך כדי שישרת אתכם למגוון פעולות שדורשות מחשב בעל מערכת חזקה, איכותית ויציבה. עוד הנחה היא שאתם ככל הנראה משתמשים היום במחשב PC כיוון שרוב החברות ומשקי הבית בישראל רגילים לעבוד עם מערכת ההפעלה של Microsoft (בעיקר בגלל תוכנות דגל כמו Word, PowerPoint ו-Excel ועוד כי הממשק היה זמין בארץ עוד לפני יציאת מערכת הפעלת MAC הנוכחית לשוק).
לכן במאמר זה אנחנו נתמקד יותר על הנתונים של מחשבי Apple מכמה היבטים מרכזיים שכנראה לא הכרתם.
ראשית, נעשה סדר בהבדלים בין סוגי המערכות:
מערכת ההפעלה של Apple נקראת MAC (קיצור של Macintosh) והיא מיוצרת אך ורק על ידי חברת Apple עצמה שכמובן מגיעה מובנית על המחשבים הנייחים והניידים שלה.
מחשבי PC (ראשי תיבות של Personal Computer) מתאר רשת מחשבים הפועלים עם מערכת ההפעלה הנפוצות WINDOWS, LINUX, FreeBSD, SOLARIS ללא קשר ליצרן המחשב (HP, DELL, ASUS וכדו׳).

עכשיו נגע בכמה תכונות מרכזיות השונות בין המערכות, ושוב – במאמר זה אנחנו מכוונים לאנשים שיודעים שהם הולכים להעמיס על המחשב ולא בשביל אלו שמחפשים מחשב פשוט ובסיסי:
ההבדל בתפעול המערכת ובניראות:
מרגע שApple נכנסה לשוק עם האייפון ב2007 היא הצטיינה בנוחות ובמהירות שבה המשתמשים מבינים את הממשק ומצליחים לזרום איתה בטבעיות (Flow). נכון להיום, מאות אלפי ישראלים כבר לא רואים שום רכישה טכנולוגית אחרת מלבד לאלו של חברת Apple כשהם חושבים על מכשיר סלולרי או על מחשב חדש.
ממשק ה-MAC מנצח בצורה חד משמעית בכל הקשור לעבודה של עיצוב ועריכות – תוכנות עריכת וידאו/תמונות/מוזיקה/עיצובים גרפיים – כל אלו עובדים בצורה פשוט פנומנאלית בעיקר בזכות מערכת ההפעלה הייחודית של Apple שמריצה את התוכנות בצורה מהירה לפעמים גם פי 2 יותר ממחשבי PC עם תכונות מערכת זהות. אפליקציות העריכה המובנות של מחשבי הMAC איכותיות יותר ושוקלות פחות מאלו שבמחשבי הPC.

נוחות – נוחות – ועוד פעם – נוחות!


כל קיצורי הדרך במקלדת ובעכבר של Apple מרגישים כאילו אין משהו שהם לא חשבו עליו בשעת תהליך היצירה של ממשקיה השונים.

בהיבט הפרקטי, חלק מיתרונות העבודה במחשבי Apple הוא היכולת להוסיף עוד מסכים בתוך המסך הבודד שלכם, על ידי החלקת האצבע על העכבר או על הTrack-Pad (בניידים) ימינה ושמאלה. 3 מסכים זה האידיאל אך אפשר לפתוח גם מעל ל10 מסכים למי שצריך.

מערכת ה-MAC עוד יותר תמשוך אתכם אם יש ברשותכם מכשיר iPhone שאז הסינכרון בין המחשב לבין המובייל מתבצע באופן די מיידי כך שתוכלו להמשיך את העבודה מהנייד גם כשאתם מחוץ לטווח של המחשב.
מי שעובד עם מערכת PC בוודאי ונתקל בסיטואציה שכשבאמצע יום עבודה על המחשב, אתה מריץ כמה תוכנות במקביל ומשום מקום המערכת פשוט נופלת בלי שום הסבר הגיוני. נפילות כאלה שגורמות לאצבעות שלך ללכת באופן אוטומטי ללחצני ה-Control+Alt+Delete כאילו שזה דבר שבשיגרה.
במחשבי Apple נפילות אלו קורות באחוזים אפסיים בגלל הקלות שבה המערכת בנויה ואיכות הבנת המשתמש שהחברה משקיעה בלקוחותיה.

לסיכום חלק זה – עם מוצרי Apple אתם מרגישים שהחברה הבינה את הצרכים הבסיסיים והמתקדמים של לקוחותיה ונותנת מענה מדהים בכל הנוגע לעבודה מול מערכת ההפעלה שלה בלי פשרות.

מיתוג ויוקרה

כשמדברים על Apple איך אפשר שלא להתייחס לחיית הפיתוח הטכנולוגי שלה – סטיב ג׳ובס.

בשביל לתצמת את האיש והאגדה הזאת במילים כדאי להכיר בעובדה שבלעדיו Apple לא הייתה מי שהיא היום. לאחר שפוטר מהחברה שאותה הקים, סטיב עבר לפרוייקט הבא שלו וייסד את חברת PIXAR שהתרכזה בעיקר ביצירת תוכנות גרפיות וסרטי אנימציה. היצירתיות והחדשנות שלו הביאה את PIXAR לסטודיו האנימציה הגדול ביותר בעולם. לאחר מכן חזר חזק יותר לעבוד בApple בתור מנכ״ל זמני שרכשה את חברת PIXAR שלו בלמעלה מ-400 מליון דולר.

וזו המומחיות של חברת Apple מאז שחזר סטיב לשורותיהם – לשדר חדשנות ויוקרה.

בארץ תוכלו לראות את שני בנייני המשרדים שלהם בפארק מת״ם בחיפה ובבנייני גב-ים בהרצליה. עוצמת החברה מתבטאת בזה שApple לא מאפשרת לאף מותג אחר להופיע חיצונית על פני הבניין אלא אך ורק לוגו התפוח הכסוף שלהם בלבד. זהו תנאי סף שApple דואגת להציב בלי שום אפשרות לערער.

חברת Apple מייצרת את העתיד, לא את העבר. החברה לא מפתחת פקסים או מדפסות, למרות שברור לכולם שיש ברשותם את כל הכלים לשלוח את ידם גם לשוק הזה.

חברת Apple שומרת על פאסון בכל מוצריה ולא משלמת לאף בלוגר או יוטיובר כדי לקדם אותם, ובכל זאת תוכלו למצוא כמות שלא נגמרת של סיקורים ברשת.

מאמר מעולה שקראנו על השימוש במחשבי Apple בסרטים הוליוודים – תוכלו לשים לב שמי שאוחז במחשב הממותג של Apple הוא ב-99% מהמקרים האיש ״הטוב״ של הסרט. נתון זה רק מחזק ומשריש בתודעה של כולנו את ערך המותג.

אוהבי המותגים מבינינו מבינים שגם היום הלוגו של Apple מעלה את הערך והמוניטין של המשתמשים בו ואנחנו מוכנים לשלם על כך.

זו גם הסיבה לכך שמוצרי Apple נמצאים בתדירות גבוהה יותר בשוק מכירות ה״יד השנייה״ בארץ ובעולם והערך שלהם נשמר גבוה, לעומת מחשבי PC שאם לא נמכור אותו חודשים בודדים לאחר שרכשנו אותו – ערכו יהיה משמעותית נמוך יותר והסיכוי להחזיר את ההשקעה עליו כמעט ולא יבוא בחשבון.

בשנים 2012-2018 חברת Apple כיכבה במקום הראשון ביחד עם גוגל בתור המותגים בעל השווי הגבוה בעולם (לפי דו״ח המותגים המובילים של חברת InterBrand) עם שווי מותג של 214 מיליארד דולר.

אבטחה

בקטגוריה הזו Apple לוקחת בגדול. כמו בכל תחום, אין דבר כזה מאה אחוז, ובכל זאת מערכת האבטחה של Apple מביאה שיאים חדשים בכל הקשור להגנת המערכות שלה והיא מגיעה מובנית בכל מחשביה ומתעדכנת תמיד. זהו רכיב שמגיע בילט-אין לכל אביזרי Apple ללא צורך בהתקנה חיצונית של תוכנות אנטי-וירוס שונות כמו שחובה לבצע בכל קניית מחשב PC. חשוב לעדכן שבשנה האחרונה (אפריל 2021) נעשו נסיונות פריצה לכמה ממחשבי Apple (גם לסלולר) וחלק מהנסיונות אף הצליחו (לפי הדיווחים בוצעה פריצה לכ-30,000 לקוחות Apple ברחבי העולם), והדרך שבה בוצעו נסיונות אלו הייתה הזמנת המשתמש להוריד אפליקציה מחוץ לחנות האפליקציות של Apple (כדי לעקוף את אבטחת ה-App Store) ולשכנע אותו להתקין אותה. מומחי האבטחה של Apple הוציאו הודעה רשמית ללקוחותיהם שלא להוריד שום אפליקציה ממקור לא מורשה (נכון להיום התקלה טופלה והחברה תיקנה את הליקויים הזמניים שהיו).

כמובן שכמות הפריצות אל מחשבי PC גבוהה במאות אחוזים מכיוון שברוב המקרים, האקרים יעדיפו לפרוץ למחשבי PC מהסיבה הפשוטה שרמת האבטחה בה פחותה יותר.

לכן אם אתם מתעסקים עם מסמכים סודיים, עבודות חשובות ותוכנות אישיות – ההמלצה הגורפת היא להשתמש במוצרי Apple.

מחיר

לכולנו יש את החבר שחייב תמיד לקנות את הדבר הכי חם ומשודרג שיש בשוק. לגבי מחשבים, עדיין לא הגענו לשיא הטכנולוגיה העולמית לכן גם אם היום תקנו את המחשב הכי משודרג (בין אם מדובר על מחשב PC או MAC) – כנראה שבשנה הבאה ימציאו דגם חזק יותר.

לגבי מחירי המחשבים – עד סוף שנת 2020, ככלל, מחשבי MAC היו יותר יקרים ממחשבי PC.

היסטוריה בקצרה – משנת 2005 חברת Apple השתמשו במעבדים של חברת Intel. כ-15 שנה החברה עבדה איתם עד שבנובמבר 2020 הודיעה Apple שהיא הצליחה לייצר מעבדים בייצור עצמי משלה ולמערכת השבבים הזו היא קראה בהשקה ענקית Apple M1. המחשב הנייד הראשון של Apple עם מערכת השבבים החדשה הוא MacBook Air בעל מסך ה13 אינץ׳. לא נלאה אתכם בכל תכונות המערכת החדשות ששבבים אלו הביאו לעולם מחשבי הApple (מאוד כדאי לכם לעבור על המפרט המטורף שהם הלבישו עליו) אבל בשביל השורה התחתונה – הביצועים קפצו פי 2 כמעט בכל הפרמטרים והמחיר ירד משמעותית.

אז אם עד היום חשבתם שההוצאה שלכם תהיה בשמיים כשתחליטו לקנות מחשב Apple – כדאי לכם לבחון זאת בשנית כי נעשו שינויים משמעותיים במחירים והתמורה שתקבלו תהיה מפלצתית (בקטע טוב).

דבר נוסף לגבי המחיר, אם הייתם בוחנים לפני חמש שנים את היתרונות והחסרונות של ה-MAC אל מול ה-PC, הביקורת המרכזית שהייתם נתקלים בה היא כמות מועטה של מעבדות תיקונים ופחות טכנאים שמתעסקים עם מחשבי Apple בארץ לעומת מעבדות שמתמחות במחשבי PC שנמצאות כמעט בכל פינה, ושאם הייתם צריכים טיפול במחשב הייתם משלמים יותר על תיקוני מחשבי Apple. נכון להיום טענה זו מתפוררת. יש התפתחות משמעותית בכמות טכנאי ה-Apple משהיו בעבר בארץ וזאת לאור התגברות הלקוחות הפרטיים והחברות הגדולות שמעדיפות יותר ויותר להתבסס על מחשבי MAC.

לסיכום, חבר טוב בן 30 אמר לי שאם הוא היה יכול לעשות שני דברים במקביל הוא היה היום בן 15. וזה מה שתרגישו כשתעברו לעבוד עם מערכת MAC של Apple – תפעול המערכות והמעבר בין אפליקציות הוא כל כך מהיר ונוח בעיניים ובאצבעות כך שתרגישו בפועל איך אתם חוסכים חצי מהזמן שלכם על המחשב.

בחברת הפרסום שלנו כולנו עובדים עם מחשבי Apple (הבטחנו שנגלה בסוף) ללא יוצא מן הכלל, והסיבה היא שכדי ליצור בינינו סנכרון ישיר אנחנו חייבים ממשק אחיד, משותף, מהיר ויציב בכל הקשור לעריכת גרפיות, סרטונים וליצירת תוכן רציף. אני אישית עבדתי כל חיי עם מחשבי PC וכשהחלפתי למערכת MAC עברתי חבלי לידה קלים, לא אשקר, אבל תוך שבוע-שבועיים הבנתי שכל חיי היו שקר ושלזה התכוון המשורר כשהגה לראשונה את רעיון המחשב האישי.

מקווים שמצאתם את המאמר שלנו בתזמון הנכון 😉

בברכת הצלחה רבה בכל משלח ידיכם ושתשאירו את ההתפשרויות בחייכם מאחור 🙂

תומר ברש.


מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

היתרונות של אתרי וורדפרס

בנוף הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי הוא חיוני לעסקים כדי לבסס נוכחות מקוונת. בחירת הפלטפורמה הנכונה לפיתוח אתרים היא קריטית. וורדפרס בולטת כאפשרות חזקה ופופולארית. הנה כמה יתרונות

קרא עוד...

התחילו עכשיו

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם כל הפתרונות שאתם צריכים כדי להצליח בענק