לפרסם בלי פרסומות

פרסום בעידן התוכן | לפרסם נכון בשנת 2022

לא פעם פונים אלינו לקוחות חדשים שאיבדו אמונה בפרסום הדיגיטלי. בשלב הראשון תמיד ניגש לבדוק מה כבר נעשה, באיזה מהפלטפורמות השתמשו ומה הם הראו ללקוח במסגרת האסטרטגיה הפרסומית.
המסקנות תמיד זהות – פרסמתם פרסומת חסרת תוכן.
ישנן פרסומות של מלל בלבד, רק כתיבה, כמו ״50% הנחה על בגדי המעצבים. הקליקו כאן״. אלו פרסומות מאוד פשטניות, שמטרתן היא אחת ויחידה – למכור. פרסום שכזה ברוב המקרים יתאים לפלטפורמות שבהן ישנה הגבלה על מספר התווים (אותיות ורווחים) כמו גוגל. על גוגל ועל יחודיות הפרסום בו אנחנו כותבים לכם ממש בימים אלה מאמר בנפרד.

במאמר זה אנחנו נתמקד דווקא בפרסום עם שימוש בתוכן ויזואלי בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם (שבתכלס, שתיהן מנוהלות מאותו המקום). אם הצלחתם לצלוח את השיטה של איך לפרסם סרטון איכותי ולגבור על סרטונים פשוטים ששוטפים את רחבי הרשת, אתם על הגל.

*במאמר נאמר ״פייסבוק״ הרבה פעמים לבד, אך כוונתנו לשתי הפלטפורמות כאחד (פייסבוק + אינסטגרם).

אז בואו נתחיל מהתמונה הגדולה ונרד לפרטים:
כפי שאתם מבינים פרסום זה עולם שלם. אין נוסחה אחת של איך הלקוחות שלכם אוהבים לראות פרסומות באינטרנט, או נוסחה מדוייקת שתחזה מהו התזמון הנכון ביותר ובאיזה סוג עדשת מצלמה לתעד את המוצר או השירות שלכם. אתם תהיו אלו שאחראים על כל זה.

הפילוסוף מרשל מקלוהן, כבר בשנת 1964 הטביע את המושג ״המדיום הוא המסר״ – הכוונה היא שיש קשר הדוק בין האמצעי שבאמצעותו הלקוחות יצרכו את התוכן שלכם (למשל רדיו/ טלוויזיה/ פלאפון וכו׳) לבין הדרך שבה יקלטו את המסר. ואם בפייסבוק עסקינן, חשוב להבין שחלק מהמסר שאתם הולכים להעביר יהיה חלק בלתי נפרד מאיך שפלטפורמת פייסבוק עצמה נתפסת בעיני הלקוחות שלכם.
כולנו לקוחות בעצמנו, כולנו כבר יודעים איך פרסומת אמורה להיראות (או להרגיש) ואיך מנסים למשוך אותנו דרכה לכיוון המוצר או השירות של אותו ספק.

כשאנחנו גוללים את דף הפייסבוק והאינסטגרם שלנו, אנחנו נתקלים באינספור פרסומות ומודעות שאמורות למשוך את תשומת ליבנו. מה שאתם בתור בעלי העסק רוצים ליצור אצל הלקוח זה צורך לעצור דווקא בפרסומת שלכם. אז נכון, עשיתם גרפיקה והיא אפילו נראית ממש טוב, הצגתם באופן חזותי את מה שאתם מוכרים, קידמתם בפייסבוק ובאינסטגרם, אז למה לא קורה כלום?
על מנת לענות על השאלה צריך לדעת לקרוא נכון את המפה. משתמש פייסבוק ואינסטגרם ממוצע נחשף למאות פרסומות ביום והוא בעל יכולת מופלאה להתעלם מרובן המכריע לחלוטין. כדי להבין מה נחשב כפרסום טוב עלינו לצאת מנעלי המפרסם, להיכנס לנעלי הצרכן ולחשוב ״מה היה גורם לי לעצור ולהתעניין?״

מכאן נחלק את המאמר לשני גורמים משמעותיים בתהליך יצירת הפרסום שלכם:

הראשון והמשמעותי ביותר – קהל היעד, הלקוח הסופי. למי אנחנו פונים בתוכן שאנחנו רוצים לייצר, ושאלה שתעמוד לנגד עינינו לאורך כל התהליך: מה המסר שאני מעוניין להעביר. השני – ייחודיות שיטת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

קהל היעד:

הצופה צריך להרגיש שהשקיעו עבורו, הבינו מה הצורך/הבעיה שהוא חווה, ובהתאם מגישים לו את הפתרון.

פרסומת בדיגיטל היא לא פרסומת בטלוויזיה. רבים טועים לחשוב שכך לקוח רגיל לצרוך את הפרסומות שלו, ההפך הוא הנכון ולהלן הסיבות:

  1. בפרסומת בטלוויזיה מה שתראו בעיקר זה את השימוש בדמויות מפורסמות וסלבריטאים כדי למשוך את העין של הצופים לעבר המוצר, ובפרסומות בדיגיטל אנחנו לא תמיד נחשפים לתוכן עם דמויות מוכרות – וכאן מתחיל האתגר האמיתי, ליצור עניין.
  2. מיקום קהל היעד – בטלוויזיה הפרסומת צריכה לכוון לקהל כמה שיותר רחב ולקוות שבאותו הרגע שהפרסומת שודרה – הלקוח הפוטנציאלי צפה בה. בשונה 180 מעלות מפרסום בדיגיטל שבו אתם מחליטים מי יראה את הפרסום שלכם (ואבוי לכם אם לא תעשו כן, כך זורקים כסף לפח).
  3. תזמון – נכון שבטלוויזיה תוכלו להניח את הפרסומת בזמנים מסויימים שידועים בהם אחוזי רייטינג גבוהים, אך עדיין זה לא מבטיח שהמטרה הושגה. הפייסבוק דינאמי, הוא יחשוף את התוכן שבחרתם לקדם בזמן ובמקום שנוח לצופה בהתאם לצריכת התוכן האישית שלו.

דבר נוסף וחשוב הוא האותנטיות.
כמעט כולנו יודעים להגיד מתי פרסומת היא אותנטית ומתי יש בה אלמנטים מזויפים. שימוש בתמונות ממאגרים (או חלילה מחיפוש בגוגל) וגרפיקה שאינה מייצגת שום תוכן אמיתי של החברה יגרמו לאמינותכם להיפגע ולפרסומים שלכם להגיע לפחות אנשים, ולקבל פחות התייחסות.
החוק שצריך לשמור עליו כאן הוא גם כשאנחנו רוצים להיראות אותנטים, זה לא אומר שצריך לפגוע באסתטיות.

איך פייסבוק ואינסטגרם קובעים איזה תוכן יוצג לאנשים?

ביצועים בעבר – עד כמה התוכן הקודם שהעלינו יצר עניין בקרב משתמשים?

התעניינות בעמוד – האם העמוד/הפרופיל שלנו מעניין אנשים בדרך כלל?

סוג התוכן – האם התוכן שפרסמנו מתאים לקהל היעד?

ביצועים בסמוך – מה קרה בתקופה האחרונה אצלנו?

יחס לפוסט – כיצד מגיבים לפוסט שאנחנו בוחנים?

פייסבוק ואינסטגרם:

המטרה שלנו בעצם יצירת הפרסומת היא שפייסבוק ואינסטגרם יזהו את הערך שהסרטון מייצר. הפלטפורמות האלו מדוייקות מאוד ויודעות לזהות את רמת העניין שבסרטון שלכם מהשניות הראשונות.

לסרטון בפייסבוק יש את חוק ה-3 שניות – אלו השניות הראשונות שפותחות את הסרטון והן צריכות לייצר אימפקט מאוד חזק על הצופה כדי לגרום לו להישאר ולצפות. אם הצלחתם לעבור את השניות האלו בהצלחה והצופה המשיך בסרטון זוהי תהיה אינדיקציה חזקה לפייסבוק ולכם שאתם בכיוון הנכון.

פייסבוק היא כמו מדינה, רק שהיא באינטרנט. כמו לכל מדינה גם לה יש חוקים וכללים משלה. אז כשאתם חושבים על פרסומת בפייסבוק ישנם כמה חוקים שאתם צריכים לדעת. לדוגמה: ישנם מוצרים שהם אסורים בתכלית לפרסם אותם (הימורים/אלכוהול/סמים/פורנוגרפיה וכדו׳) ותוכלו לראות את הרשימה המלאה בתנאי השימוש של פייסבוק בקישור כאן.

טיפ לזכור: דברו על המוצר עצמו. נכון שקהל היעד מאוד חשוב לדרך שתבחרו להעביר את הסרטון, אך אל תדברו בהכללות על אנשים או על התנהגויות, זה מהר מאוד יכול להוביל לנושאים רגישים או של גזענות ואפליה שפייסבוק מאוד לא רוצה שיקרה.

עוד נקודה חשובה היא שפייסבוק תבדוק אתכם אישית. פייסבוק שומרת על תדמיתה ועל לקוחותיה בכך שלא ייפלו למלכודות של בעלי עסקים שיתארו בסרטון מצג X ובשורה התחתונה הלקוח יגלה שבשטח המציאות היא בכלל Y. לאחר שהתוכנות האוטומטיות שלה בוחנות את חוקיות הסרטון, פייסבוק תוודא את ההתאמה באמצעות הכלים שלה. פייסבוק יכולים להסיר לכם את הפרסום במקרה הטוב, ובמקרה החמור היא תחסום אתכם לאלתר.

אין מה לחשוש, שוב, פשוט תהיו כנים ואמיתיים לגבי המטרות שלכם בפרסומת.

The Bottom Line

תוכן.

אז נכון שאמרנו בתחילת המאמר שאין נוסחה כתובה לאיך מפרסמים בצורה הכי אופטימלית, אבל אם הייתה נוסחה כזאת היא הייתה מסתכמת בשתי מילים – תוכן איכותי.
תוכן הוא הבשר. תוכן הוא הלב והיהלום של העסק שלך.

תוכן טוב עולה כסף בהתחלה כשמייצרים אותו, אך בטווח הארוך הוא חוסך. הכסף שהשקעתם בתוכן חוזר אליכם בצורה כזו שלא תצטרכו לבזבז כסף מיותר וזמן בקידום של העמוד שלכם, אלא שאיכות התכנים שלכם תדחוף את הקמפיינים למעלה.
זה יכול לקחת לכם ימים, שבועות ואפילו חודשים כדי לפצח מהו התוכן האידיאלי של העסק שלכם.

לפני שניגשים למלאכה, פעלו לפי הסדר הבא:

איתור הלקוח – כדי לדעת מה מעניין ואיזה תוכן הלקוחות שלכם יעדיפו לצרוך, אתם צריכים קודם כל לדעת מי הם הלקוחות שלכם. בהתאם למאפיינים שלהם אתם תדעו איך לייצר את הפרסומות שלכם.

מידע כזה מצריך חשיבה ומחקר מעמיק של המוצר/השירות שלכם שבסופו תוכלו להגיע בקלות לקהל שלכם ובעיקר תוכלו לדעת דרך איזו פלטפורמה לפרסם להם.

אסטרטגיה – הרעיון הוא להכין תכנית אסטרטגית ברורה וברת ביצוע. ישנן טכניקות שונות לבנות אסטרטגיה ואנחנו ממליצים להיוועץ במומחים.

תחרות – בחנו כיצד המתחרים שלכם מפרסמים בפייסבוק את המוצרים שלהם ונסו להסיק מסקנות.

לסיכומי סיכומים:
פרסום הוא עולם של תחרות.
על מנת לייצר פרסומת מצוינת, חשוב ללמוד את התחום, להכיר את המתחרים ולהסיק היכן אפשר לבלוט וליצור יתרון.
הרעיון הכללי הוא ״לצאת מהקופסה״. לצאת מכל ההנחות יסוד שחשבתם על איך פרסומת צריכה להיראות ואיך היא צריכה להישמע.
זוהי מטרת העל שלנו – לגרום ללקוחות הפוטנציאליים, וגם לכאלו שבמקרה נתקלו בסרטון שלכם, לאהוב את הפרסומת שיצרתם.
יצירת תוכן היא עבודה לצוות, עבודה למקצוענים.

״לפני שהולכים לגזום עצים, משחיזים את הגרזן״.

.EX

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

היתרונות של אתרי וורדפרס

בנוף הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי הוא חיוני לעסקים כדי לבסס נוכחות מקוונת. בחירת הפלטפורמה הנכונה לפיתוח אתרים היא קריטית. וורדפרס בולטת כאפשרות חזקה ופופולארית. הנה כמה יתרונות

קרא עוד...

התחילו עכשיו

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם כל הפתרונות שאתם צריכים כדי להצליח בענק