מיתוג עסקי

מה הופך מותג למצליח?

עקביות

מותג טוב תמיד מקפיד על עקביות במסרים, בנראות ובאווירה שהוא משרה על לקוחותיו. העקביות באה לידי ביטוי בשימוש בצבעים, בהפקת מדיה לפרסום, בכתיבת התוכן וכמובן באנשים שמנהלים את המותג.

יצירתיות

מותג ששואף להתקיים במשך זמן רב תמיד ישאף להמציא את עצמו מחדש. במיוחד בימים בהם ההיצע בשוק הוא מגוון מאוד וכדי לשמור על הלקוח ״חם״ - יש לספק לו חידושים וריגושים.

סיפור

״למה לי לקנות דווקא ממך?״
התשובה היא פשוטה - רגש. רגש הוא המניע החזק ביותר של הצרכן בבחירת המוצר. מותג עם סיפור נהנה מיתרון על פני מותגים מתחרים.

איפה מתחילים?

כדי להתחיל את מלאכת המיתוג יש לענות על שאלות מהותיות על המותג החדש. מתחילים מערכי המותג (ערך סף וערך מבדל) והיכרות כללית עם המותג, הפתרונות שהוא מציע והאנשים שעומדים מאחוריו. לאחר שצוות המיתוג ניתח והבין לעומק את המותג המתהווה וערכיו ניתן לגשת לשלב הביצוע שדורש מחשבה רבה ויצירת תוצר סופי (בריף) שיתן מענה לכל השאלות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך. מותג שנבנה היטב הוא מותג שלא משאיר מקום לשאלות והוא מעביר את המסרים באופן מדויק.

תהליך המיתוג

בריף

פגישה שנועדה להכיר את הנפשות הפועלות, להבין לעומק את העסק ואת שאיפותיו. איך העסק מבקש להצטייר ומה הדברים שחשוב לו לשדר החוצה.

מחקר שוק

מחקר יסודי שבמהלכו הצוות שלנו נובר לעומקו של התחום המדובר, שם מציירים מפה תפישתית ובאמצעותה ממקמים את המותג החדש ביחס למתחרים. בשלב זה חשוב להגדיר ערכי סף וערך מבדל.

זהות גרפית

הגענו לרגע שכולם אוהבים, לתת ביטוי גרפי באמצעות עיצוב ורפרנסים (דוגמאות מבחוץ) כדי להמחיש את הוייבים, האנרגיות והצורות שבהן נשתמש למיתוג החדש.

יצירת שפה

שפה עוזרת לנו לזהות ולזכור מותגים. הטון שבו מותג פונה לעולם, הצבעים, האייקונים והסמלים שמייצגים אותו, הגופנים והסממנים הקטנים שהופכים מותג למהודק.

הגשה

פגישה שנייה, במהלכה נציג את המותג החדש, את ערכיו ושאיפותיו, היכן הוא פוגש את הלקוחות ואיך הם עומדים לקבל אותו. בתום שלב זה המותג מוכן לצאת לאוויר העולם.

שלא יעבדו עליכם

לוגו הוא לא מותג, הוא הביטוי התמציתי ביותר שלו. מותג הוא רעיון, סך ערכים ממוקד שמאפיין את העסק שלכם. כדי לדעת מה לפרסם, איך לעצב את החלל של העסק, אפיון הלקוח, מאיפה מתחילים לפנות ללקוחות ועוד שאלות רבות וחשובות – עליכם למקד את המותג שלכם.

טעות נוספת שחוזרת על עצמה רבות – העתקות. אם הגעתם עד לכאן ואתם עדיין חושבים לחקות מותג אחר בגלל שהוא מצליח, כדאי שתחזרו לקרוא שוב את הפסקה הקודמת. אין שני מותגים זהים, סך הערכים יכול להיות דומה אך כדי לבדל את המותג שלכם מאחרים, עליו להיות יחודי.

התחילו עכשיו

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם כל הפתרונות שאתם צריכים כדי להצליח בענק