לפצח את טיקטוק
בעולם הדיגיטלי של היום שבו הפרסום הוא כלי שחובה בכל בית עסק שרוצה לגדול, כדאי להכיר כמה שיותר פלטפורמות פרסומיות ולהתמקצע בהן ככל שניתן.
בשוק הפרסום זה קורה כל הזמן. בכל רגע יכול לקום הדבר הגדול הבא, ואנחנו תמיד בעד.
אנחנו ב-.EX מכורים לתופעות דיגיטל חדשות, בטח כשזה מגיע לתחום הפרסום.
כשאנחנו מסתכלים על טיקטוק ורואים איך בתקופה של כ-5 שנים האפליקציה הזאת חצתה בעולם את רף המיליארד המשתמשים הפעילים שבה – אנחנו לא נשארים אדישים.
מבחינתנו אם מחר בבוקר תקום האפליקציה שתחליף את פייסבוק או את יוטיוב – אנחנו נרצה להכיר אותה כמה שיותר מוקדם ולדעת איך לעבוד איתה לפני כולם.
אז הורדנו טיקטוק והתחלנו לשחק, לצלם, להקליט, הפכנו כל פיצ׳ר שיש, הגענו למיליוני צפיות וכתבנו לכם מאמר שישפוך קצת אור על האפליקציית המטורפת הזו כדי שתוכלו להכיר אותה קצת יותר 🙂
למה כדאי לכם בתור בעלי עסקים להשקיע בטיקטוק?
אם אתם בעלי עסק ועוד אין לכם טיקטוק זה כנראה כי חשבתם שזאת אפליקציה לילדים או שאתם חושבים שפייסבוק ואינסטגרם יספיקו לכם.
אז נכון, טיקטוק נכנסה בארץ עם אימפקט חזק מאוד לצרכנים צעירים בגילאי 13-20, אבל היום הנתון הזה הטשטש ופלח הגילאים הבוגר יותר מפגין נוכחות גדלה והולכת באפליקציה.
בישראל טיקטוק הגיעה לרמת תודעה שאי אפשר להתעלם ממנה יותר. האם היא תהפוך לפייסבוק או אינסטגרם? אנחנו לא יכולים לדעת. אבל מה שחשוב לדעת הוא שטיקטוק יכולה לתת לכם את המגרש להתפתח שיווקית ולהציג אתכם ואת העסק שלכם בצורה חזקה הרבה יותר בזכות התכונות המיוחדות שלה. אם הפלטפורמה הזו בעתיד תהיה יותר פופולרית – כדאי לכם להיות ביתרון על פני המתחרים שלכם ולהכיר אותה, את האסטרטגיות שמתחבאות בתוכה ואת דרכי ההנעה לפעולה שהיא מייצרת בצורה נרחבת.
אז מהו כוחה של טיקטוק?
ראשית, טיקטוק היא פלטפורמה מבוססת תוכן – בעיקר דרך וידאו.
העולם הולך לצורת התוכן הזו.
המשתמשים מתרגלים לצרוך כך את מרכולתם.
עם ג'ונגל התוכן שמסתובב ברשתות החברתיות, טיקטוק מיתגה את עצמה כבעלת ערך למשתמש בשיטת ה״קצר ולעניין״.
מסר שעובר בצורה מהנה ומצליח למגנט את תשומת לב המשתמש.
אפשר להעלות סרטון באורך דקה אחת או של שלוש דקות, ואפילו סרטוני לייב, אך ההמלצה שלנו במאמר זה היא ללמוד איך לפרסם בצורה כירורגית ונקודתית, להעביר מסר בסרטון שאורכו המומלץ הוא בין 15 ל-20 שניות לכל היותר.
למה?
בטיקטוק, לרוב, הסרטון שתעלו יצולם בכמה טייקים (בכמה הקלטות שונות) שאותם תאחדו לכדי סרטון אחד קצר.
בשיטה הזו תוכלו לספר סיפור ולתת ללקוח להרגיש שהוא עבר תהליך שלם בסרטון של כמה שניות.
זוהי אחת השיטות שאנחנו מיישמים עם הלקוחות שלנו – להראות תהליך כלשהו מתוך העסק שלהם עד ליצירת המוצר הסופי, ולאו דווקא איך המוצר הסופי פועל ואת היתרונות שלו – נתונים כאלו תוכלו להראות להם דרך פלטפורמות אחרות (למשל תוכלו לחשוף בסרטון הטיקטוק רק חלק מהעבודה ולהפנות את הצופה לאתר שלכם אם הוא ירצה לראות את הסוף שלו). אנשים אוהבים לראות את ״מאחורי הקלעים״. בהקשר לעסק שלכם, הם ירצו לדעת ולהבין את הדרך שעבר המוצר עד שהגיע לידיהם.
החוויה הנוספת שטיקטוק מספקת היא שבעל עסק יכול להרשות לעצמו לדבר בגובה העיניים, ליצור תוכן בידורי סביב מה שקורה בעסק שלו ואפילו להשתטות קצת בלי שזה יוריד מערכו, ההפך הגמור – הלקוח צמא לפתיחות שכזו מצד בעל העסק, ומשתמשי טיקטוק הוכיחו את ערך ״שבירת הדיסטנס״ הזה.
כשתורידו את האפליקציה אתם תרגישו את הקלילות שטיקטוק דוגלת בה. בין אם מדובר על פוליטיקאים ומפורסמים או על בעלי עסקים וחברות ענק – תוכלו לראות שדרך הפיצ׳רים ושיתופי הפעולה שיש בטיקטוק היא בעצם משחררת אצל המון אנשים את המחשבה של ״מה יחשבו עליי״ וזה בא לידי ביטוי לאורך כל חוויית השימוש שבה.
לדעתנו, זוהי תקרת הזכוכית שטיקטוק הצליחה לפרוץ בשונה משאר האפליקציות.
אז איך נראית האפליקציה מבפנים?
שימוש בהאשטגים – זהו הכוח האמיתי של האפליקציה.
אין סרטון שעולה בלי האשטג! (הסימון #).
בהאשטג תרשמו את כל (!!!) מה שרלוונטי לסרטון ולעסק שלכם.
תשקיעו זמן ומחשבה כדי לדייק ולמקד את הלקוחות שלכם.
האשטג מעלה חשיפה באופן משמעותי.
עריכה – יש כמה אפשרויות של עריכת הסרטונים שלכם – הראשונה היא באמצעות צילום מתוך האפליקציה עם מערכת עריכה משלה (בדומה לאינסטגרם) או העלאת סרטון שנערך לפני כן והעלאתו מהגלריה.
עמוד ה-For You – בשונה מאפליקציות פייסבוק ואינסטגרם, שהדף הראשון שתגיעו אליו ברגע פתיחת האפליקציה יהיה דף הבית (הפיד) ובו תראו את החברים/הנעקבים שלכם, באפליקציית טיקטוק הדף הראשון ברגע פתיחת האפליקציה יהיה עמוד ה-For You.
זה אולי נשמע כמו הבדל קטן, אבל מצאנו שזה משנה המון אצל הצופה.
בעמוד זה אתם תראו את כל התוכן שהאפליקציה יודעת שאתם אוהבים, כל מה שמעניין אתכם, על ידי ניתוח ההאשטגים שבחרתם לחפש, בלי קשר אם אתם עוקבים אחרי אותו משתמש או לא.
המטרה העיקרית שלכם בתור בעלי העסק היא שכל תוכן שתעלו יגיע לעמוד ה- For You אצל כמה שיותר משתמשים שמתעניינים בתחום שלכם. כך שתקבלו חשיפה רחבה יותר וכמובן – חינמית.
חשוב – מה שמיוחד בטיקטוק הוא שאין ערך לזמן שבו העלית את הסרטון, יש ערך לתוכן עצמו!
אם הסרטון נותן ערך חזק לצופים, הוא יכול להגיע ל-For You שלהם גם חצי שנה לאחר שהעליתם אותו.
עמוד ה-Discover – זוהי חנות של סרטונים המחולקים לפי קטגוריות (ספורט, אופנה, רכב ועוד) שבה טיקטוק נותנת את הבמה לכל אחד להביא את הטרנד הבא.
טיקטוק היא זו שמחליטה האם הסרטונים או קטעי המוזיקה שהועלו הם בעלי תוכן איכותי ואם לקוחותיה יהנו מהם.
עמוד ה-Discover מאוד חשוב וכך תשתמשו בו לטובתכם:
אם אין לכם רעיון מקורי, ברגע שתיכנסו ל-Discover זה יהיה ממש כמו להניח לפניכם את כל מה שתצטרכו על מגש של זהב.
טיקטוק מראה לכם מה היא בוחרת לקדם ברגעים אלו ומכאן אתם רק צריכים לתפוס טרמפ על ההצלחה הקיימת.
אם תראו למשל בעמוד ה-Discover שלהקת קולדפליי הוציאה שיר חדש והיא מופיעה שם, אפשר להניח שהם והאפליקציה ביצעו איזשהו שיתוף פעולה, ואתם בתור בעלי העסק צריכים לחשוב איך לשלב את השיר החדש שלהם בסרטון הבא שתיצרו – שיטה קלאסית לקדם את הסרטון שלכם בצורה חינמית בעמוד ה-For You אצל המשתמשים.
(כמובן שתוכלו גם לקדם את עצמכם בטיקטוק באופן ממומן, באתר טיקטוק תוכלו לקבל עוד מידע על כך)
סאונד – ניתן להעלות סרטון עם כל שיר שתבחרו ברקע, אך כמובן שאנחנו נמליץ להשתמש בהמלצות שטיקטוק תראה לכם שהן הפופולריות ביותר לאותו הזמן. שימוש בשירים הנמצאים בעמוד ה-Discover יביא לכם סיכויים גבוהים יותר להגיע לעמוד ה-For You אצל שאר המשתמשים.
סרטוני ״דואט״ – דואט זהו לחצן שמפצל את המסך לשניים – סרטון מצד ימין וסרטון מצד שמאל.
בוחרים סרטון פופולרי שאתם מתחברים אליו (בעמוד ה-Discover) ושאתם רוצים ליצור לצידו סרטון משלכם.
אתם בעצם יוצרים סרטון חדש עם אינטראקציה לסרטון הקיים.
תוכלו סתם לתת את דעתכם על הסרטון, או לנסות לבצע את הסרטון בנוסח משלכם.
בעצם אתם מנצלים את מי שכבר השקיע לפניכם ופשוט זורמים על גל ההצלחה שלהם.
תוכלו לרשום בשורת החיפוש duet# ותראו את כל סוגי הדואטים שקיימים.
*לא כל המשתמשים בטיקטוק מאשרים את השימוש בסרטונים שלהם ליצירת דואט.
בשוק הפרסום אנחנו מתחרים על מודעות, אנחנו מתחרים על תשומת הלב של הלקוחות שלנו. בדיוק כמו שאנחנו רוצים שהלקוח יקנה דווקא מאיתנו – כך גם חושבים המתחרים שלנו.
ממש לפני שניתן לכם טיפים לשימוש בטיקטוק…
אנחנו בEX תמיד נחפש דרכים להגיע אל קהל היעד של הלקוח בצורה הכי מדויקת והכי משתלמת כלכלית. היום בעלי עסקים מבינים שכדאי להם להשקיע ביצירת תוכן איכותי שידייק בקהל היעד שלהם.
תמיד אפשר להגיע לחשיפה במגוון דרכים כמו דרך דף הפייסבוק והאינסטגרם של העסק, דרך הטוויטר או אתר האינטרנט. אבל ההבדלים בפלטפורמות אלו הם שתצטרכו להשקיע זמן וסבלנות רבה ביצירת קהל עוקבים/חברים, באמצעות לייקים, שיתופים, יצירת כתבות ומאמרים וכו׳.
אז איך טיקטוק פועלת בהקשר הזה? כמות הצפיות ביחס לעוקבים!
הדבר שמייחד את אפליקציית טיקטוק משאר הפלטפורמות שצוינו לעיל הוא שהדרך שלכם להגיע לעיניהם של עשרות, מאות, ואפילו מיליוני (!) צרכנים – יכול לקרות בשבוע הראשון שבו תורידו את האפליקציה ועם אפס עוקבים.
טיקטוק יודעת לזהות מתי התוכן איכותי ומתי הוא לא. רוב התוכן שתראו בטיקטוק תוך כדי דפדוף יהיה פשוט ובלי מסר. ברגע שתבינו איך היא עובדת ואיך היא מקדמת משתמשים שנותנים ערך ותוכן איכותי – טיקטוק תעלה אתכם גבוה יותר בדירוג החשיפה וקצב הצפיות שלכם יגדל משמעותית.
בשפה המקצועית זה נקרא קידום אורגני, קידום שמבוסס על זיהוי איכות מבוסס אלגוריתם, וזו גם הגישה שלנו – עם התוכן הנכון, התזמון והאסטרטגיה הנכונה – אתם תגיעו למטרות שלכם וליחסי המרה גבוהים מאוד.
אז בואו נדבר פרקטי ונסכם הכל לכמה טיפים לשימוש יעיל בטיקטוק:
הבסיס שאנחנו נשענים עליו הוא היכולת להגיע לעמוד הבית (עמוד ה-For You) אצל כמה שיותר משתמשים, לשמה אנחנו מכוונים וככה אנחנו מפרסמים את השירות או המוצר שלנו.
- מבחינת כמות הסרטונים שתפרסמו – הרבה יאמרו לכם להעלות בין שלושה לחמישה סרטונים בשבוע, אבל אנחנו אומרים שהכל תלוי בתוכן. אם יש תוכן איכותי להעלות – תעלו אותו! אם אין לכם כזה – חכו שיהיה, אבל אל תעלו סתם כי שמעתם שצריך להעלות. אנחנו רוצים לתת ערך ללקוח הפוטנציאלי שלנו ולא לשגע אותו בסרטונים שעלו בלחץ ושאינם מעבירים את המסר כמו שצריך.
- החיפוש דרך האשטג היא צורת החיפוש בטיקטוק. אסור לוותר על זה.
בצעו מחקר של האשטגים ושל הטרנדים הנוכחיים.
אפשר אפילו לבדוק בגוגל את ״רשימת הטיקטוקים הפופולריים בישראל״ למשל.
זהו את הטרנדים החמים ונצלו אותם לשימושכם. - בדומה לשאר האפליקציות, גם בטיקטוק יש מקום לרשום על עצמכם בעמוד הפרופיל שלכם (Bio).
תרשמו את כל הקישורים לפלטפורמות הנוספות שלכם שיאפשרו ללקוח הפוטנציאלי להגיע אליכם מכמה שיותר דרכים – פייסבוק, אינסטגרם, אתר אינטרנט, לינקדין וכו׳. - לכם בעלי העסקים אנחנו ממליצים, לאחר התקנת אפליקציית טיקטוק, לתת לה לדעת מי אתם ומה אתם אוהבים. לכן תתחילו בחיפוש האשטגים רלוונטיים לעסק שלכם.
אתם לא חייבים לעקוב אחרי כולם, פשוט תכנסו לחלק מהם ותתחילו לגלול למטה בדפים שאתם מתעניינים וטיקטוק כבר תדע שאתם בעניין וכבר תעצב לכם את עמוד ה-For You.
לסיכומי סיכומים,
המסקנה שלנו היא שלא צריך לפחד מזה שהשוק משתנה.
עולם כמנהגו נוהג – ואנחנו חייבים ללמוד להשתנות ביחד איתו.
אחת הסיבות המשמעותיות בשבילכם להוריד טיקטוק היא הקניית סט כישורים פרסומיים חדשים שתפתחו רק מעצם השימוש בה. תלמדו לחשוב על הדרכים החדשות שיכולות להביא אליכם את הלקוחות הבאים.
תמיד לחשוב על התחדשות לעסק ותמיד לכוון לדבר הגדול הבא – רק ככה עסק בריא מצליח.
בפרסום בדיגיטל פשוט חבל לכם לפספס את ההזדמנות ולא לעלות על רכבת ההצלחה ההיסטרית הזאת שנקראת טיקטוק.
והעיקר לא לפחד כלל.
.EX